כמה זמן לוקח ניהול מוניטין באינטרנט

 
תוכן עניינים

תהליך ניהול מוניטין באינטרנט הוא תהליך מורכב, ישנם מקרים בהם התהליך אורך מספר חודשים ויש מקרים בהם התהליך מצליח גם אחרי מספר שבועות בודדים.

הגורמים שקובעים את משך זמן ניהול מוניטין באינטרנט הם :

  • סמכות האתרים אותם רוצים לדחוק לתחתית התוצאות.
  • כמות האתרים אותם יש לדחוק מהדף הראשון של תוצאות החיפוש.
  • האם קיימים אתרים המציגים תוצאות חיוביות אותם יש להעלות למעלה.
  • התקציב העומד לרשותנו לביצוע התהליך.
  • האם מדובר על ביטוי של מותג סמכותי שיש עליו מתחרים רבים.
  • מתי עלו התוצאות השליליות על המותג או על שמו של האדם.

הסמכות של האתרים המציגים את התוצאות השלילות:

בדרך כלל, שמדובר על אתרים סמכותיים מאוד שמציגים כתבה שהיא לא הכי אוהדת על שם המותג, כאן כבר צריכים לעבוד עם תקציבים גבוהים מאוד.

לדוגמה, אם מדובר על כתבה באתר כמו גלובס, שאחת מהטכניקות לביצוע ניהול מוניטין באינטרנט היא לפרסם כתבה על אותו אתר ואז לקדם את הכתבה החיובית.

באתר כזה העלות של פרסום כתבה היא כ – 3000 ש"ח, (נכון לכתבית שורות אלו וייתכן שהמחיר ישתנה). אז רק התקציב לחודש הראשון צריך להיות לפחות 6000 ש"ח, בשביל שנוכל לפרסם כמה שיותר כתבות חיוביות באתרים סמכותיים.

זאת אומרת שהסמכות של האתר, התקציב שעומד לרשותנו הם כבר משפיעים על משך הזמן של ניהול המוניטין.

אם אנחנו עובדים בתקציב נמוך, אין אפשרות לפרסם כתבות באתרים סמכותיים, דבר שיכול לגרום לכך שצריכים לעבוד בטכניקות אחרות שהטכניקות האלו לוקחות הרבה יותר זמן.

לדוגמה : לפרסם כתבה באתר פחות סמכותי ואז להתחיל לקדם אותו, או לבנות אתר תדמית נוסף על שם המותג ולקדם אותו, אתר חדש יקח יותר זמן לקידום אורגני מאשר אתר סמכותי שגוגל כבר מכיר ונותן לו חשיבות.

כמות האתרים אותם יש לדחוק מדף התוצאות הראשון:

ככל שיש אתרים לדחוק מהדף הראשון וגם המיקום שלהם בתוצאות, זה משפיע על הזמן של ניהול המוניטין.

אם יש אתר אחד לא סמכותי בתחתית הדף הראשון, אז כמובן שלא תהיה בעיה להגיע לתוצאות מהירות ולדחוק אותו למטה באמצעות קישורים שלילים לאותו אתר, ולכתה או אתר שאותו נרצה להציג פשוט נבנה קישורים חיוביים וסמכותיים מאוד.

במילים אחרות, הרבה אתרים זה הרבה עבודה, הרבה עובדה לוקחת גם הרבה זמן.

חשוב לזכור דגש חשוב, ניהול מוניטין בתקציבים נמוכים הוא תמיד תהליך שיקח יותר זמן, התקציב הוא גורם משפיע ומכריע על משך הזמן לנראות התוצאות.

האם יש לנו כתבות חיוביות באינטרנט

אחד הדברים שאנו עושים בתור טכניקות מתקדמות לניהול מוניטין הוא לנסות ולמצוא אתרים שמציגים תוצאות חיוביות וגוגל כבר מכיר וסורק את אותן תוצאות.

זאת אומרת שהתוצאות החיוביות כבר מוצגות, כל מה שנשאר לנו לעשות הוא רק להעלות את אותן תוצאות חיוביות כמה שיותר מהר.

אם אין תוצאות שגוגל מכיר, אנחנו צריכים להתחיל ולבנות כאלו וכמה שיותר, לא רק הדף הראשון צריך להיות נקי, אנחנו צריכים לוודא שכמה שיותר אתרים לא מציגים בכלל את התוצאות שאנחנו לא רוצים לראות.

ועכשיו קצת יותר במספרים

מותג תחרותי עם תקציב גבוה : משך הזמן הוא 3-6 חודשים לדף ראשון נקי ומדוגם, כמו שרך סחבק יכול להביא לכם. (סחבק אני מתכוון לעצמי).

מותג תחרותי עם תקציב נמוך : לפחות שנה של תהליך, וגם יש מקרים שאלו מותגים שלא יהיו כלכלים בכדי לבצע אותם בגל גודל התחרות. אניס אסביר קצת יותר לעמוק, כמו שאמרתי מקודם, אם יש לי תקציב של 2000 ש"ח בחודש, וכתבה בגלובס שאני צריך לדחוק, זה אומר שבחודש הראשון אני אגבה תשלום, ישמור את הכסף ולא יעשה מעבר לזה כלום! נשמע לכם לא פייר נכון? אבל אני צריך לאגור את התקציב לחודש הבא שבוא אני כבר יהיה על 4000 ש"ח ויוכל להרשות לעצמי לקנות לכם כתבה באתר סמכותי.

זאת אומרת שבתקציבים נמוכים קשה מאוד לנהל מוניטין תחרותי. אני לא אומר שזה תמיד יהיה ככה, אבל בדרך כלל זה המצב וכדאי מאוד לשים לב לדברים האלו.

אני כבר בתחילת התהליך בודק עד כמה המצב חמור ולפי זה מקבל את ההחלטה מה יהיה גודל התקציב שצריך לעמוד לרשותנו בתהליך.

ניהול מוניטין מקוון הוא תהליך שיכול לקחת בין מספר שעות לימים, תלוי בגודל המשימה.

תהליך ניהול המוניטין המקוון דורש זמן ומאמץ. זה לא משהו שאפשר לעשות בן לילה. זה דורש סבלנות, התמדה והרבה מחקר.

הרבה אנשים חוששים לעשות ניהול מוניטין באינטרנט כי הם חוששים שזה ייקח יותר מדי זמן או יעלה יותר מדי כסף. לכן הם פונים לשירותים מקצועיים לעזרה.

תהליך ניהול המוניטין המקוון לוקח הרבה זמן ומאמץ, אבל שווה את המאמץ כדי לשפר את הנוכחות המקוונת שלך.

ניהול מוניטין מקוון עוסק בשיפור הנוכחות המקוונת שלך. אפשר לעשות את זה בהרבה דרכים, אבל הדרך היעילה ביותר היא לעשות את זה דרך המדיה החברתית.

תהליך ניהול המוניטין המקוון יכול לקחת הרבה זמן ומאמץ, אבל שווה את המאמץ כדי לשפר את הנוכחות המקוונת שלך.

ניהול מוניטין מקוון הוא תהליך של שיפור הנוכחות המקוונת של מותג, אדם או ישות. זהו תהליך מורכב הכולל מספר שלבים ויכול להימשך עד מספר שבועות.

ניתן לחלק את תהליך ניהול המוניטין המקוון לשלושה שלבים:

1) זיהוי הנושא

2) ניסוח תוכנית פעולה

3) יישום ומעקב אחר התכנית כדי להבטיח את הצלחתה.

משך הזמן לכל שלב יהיה תלוי באיזה סוג של בעיה מדובר וכמה עבודה צריך להיעשות בנושא הספציפי הזה.

Call Now Button דילוג לתוכן