ניהול מוניטין

 
תוכן עניינים

ניהול מוניטין הוא השפעה על תפיסה של בעלי עניין על ארגון ועל המותגים שלו. התהליך כולל בתוכו מעקב צמוד אחרי שיחות, תגובות ואזכורים שלילים של שם המותג.

יחד עם זאת התהליך כולל בתוכו ניצול הזדמנויות להגברת המוניטין החיובי.

ניהול מוניטין הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיה ארגונית מקיפה המרמזת על רוב הפונקציות העסקיות בתפקידים מסוימים וכולל בתוכו :

  • תקשורת
  • שיווק
  • משפטי
  • חווית לקוח
  • מכירות ויצירת נאמנות של הלקוח
 

ניהול מוניטין באינטרנט הוא הנראות הדיגילטית של מותג או שמו של אדם, הוא מתייחס לנראות הדיגיטלית בכל מידה אפשרית לרבות גוגל, פייסבוק, לינקדין וכמובן גם לאתרים אחרים ברשת המזכירים את שם המותג.

ניהול מוניטין באינטרנט

הפעם אסביר לכם לא רק במה עוסק ניהול מוניטין אלא גם מי ולמה צריכים אותו, כמה כלים ודרכים לדעת עד כמה המצב שלכם מבחינת הנראות הדיגיטלית גרוע, אתן לכם גם כמה שיטות ודרכים לדעת איך עובד ניהול מוניטין מקצועי באינטרנט.

קיימת חשיבות רבה לנראות הדיגיטלית של בעלי עסקים (לא רק אלא גם של אנשי ציבור). אגלה לכם כמה סודות וטריקים ממש מעולים שיעזרו לכם לדחוק תוצאות שליליות בגוגל.

אז רגע אחד לפני שאתם מוותרים על הקריאה של המאמר הזה, כדאי לכם להשקיע את הזמן הזה. מבטיח לכם שיש כאן את כל הסודות לניהול מוניטין מוצלח.

למה שתקראו את המאמר הזה?

כי אני מביא לכם :

  • ידע וניסיון שצברתי במשך 8 שנים (נכון לכתבית שורות אלו) בביצוע ניהול מוניטין להמון מותגים ואנשי ציבור ידועים.
  • סודות שהרבה מאוד חברות המבצעות ORM מפחדות שתגלו.
  • דרכים לשמור על המוניטין שלכם נקי מבלי להגיע למצבים חמורים.
  • התחייבות שאם תבצעו את כל מה שאני מסביר כאן יהיה לכם מוניטין נקי ואפילו חיובי.

ניקוי של המוניטין שלכם באינטרנט – מתי בכלל צריכים להתעניין בביצוע ניהול מוניטין בגוגל?

אז מי בכלל צריך שידאגו לו לניהול מוניטין מקוון, למה הוא צריך את זה ומה כבר יכול לקרות אם המוניטין שלו לא נקי.

בדרך כלל מי שבאמת צריך את זה אלו בעלי עסקים, כל עסק רוצה שהלקוחות יראו עליו רק תוצאות חיוביות.

אחרי הכל במציאות של היום, קל מאוד לחפש מידע אודות עסקים או מוצרים, לקבל דירוגים וחוות דעת על כל דבר בלחיצת כפתור. (האמת שלא רק לחיצת כפתור אל אפילו דיבור למכשיר, למי שיש אייפון מדבר לסירי ומשתמשי אנדרואיד לחיפוש הקולי של גוגל).

קרה יום אחד, שקמת בבוקר הקלדתם את שם העסק שלכם, או את השם הפרטי שלכם וגילתם שיש שם כתבה, חוות דעת או ביקורת שלא ממש מפרגנת, זה הזמן שלכם להתחיל לפעול.

אתם בטח רוצים שהתוצאה הזאת תוסר באופן מיידי מגוגל (כי רוב הסיכויים ששם אתם תיתקלו בה, בפייסבוק המצב יהיה יותר פשוט, גם על זה אסביר בהמשך).

אז אם זה המצב, קודם כל תירגעו! אפשר לטפל בזה וזה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים.

לתהליך הזה של הסרת תוצאות מגוגל קוראים ניהול מוניטין, אני עושה את זה כבר למעלה מ 8 שנים (נכון לכתיבת שורות אלו) במהלך השנים למדתי המון טכניקות שאחשוף אתכם אליהן בהמשך.

אולי התהליך פשוט, אבל זה לא אומר שהוא לא לוקח זמן.

בדרך כלל תהליך כזה יכול להימשך בממוצע כשישה חודשים, או במצבים פחות קשים גם תוך חודש אחד בלבד רואים את התוצאות, לפעמים המצב כל כך גרוע שזה יכול לקחת גם שנה.

אם אתם לא רוצים להתמודד עם המשימה ולעשות את זה בעצמכם, אתם יכולים לחייג אליי. אבל, אם אתם רוצים להתחיל הנה כל הסודות.

מה זה בכלל ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין עוסק בניהול הנראות שלכם באינטרנט. במילים שתבינו יותר טוב למה אני מתכוון: ניהול מוניטין הוא תהליך שבו אנחנו נאמר לגוגל שיש תוצאות יותר רלוונטיות שכדאי לו להציג על שם המותג. את אותן תוצאות אנחנו ניצור באמצעות מספר טכניקות ואלו יהיו תוצאות חיוביות על שם המותג.

ניהול מוניטין הוא כל כך מהותי ויש לו השפעה ענקית על עסקים, על בסיס יומי אני עוסק בתחום הזה ומקבל לא מעט פניות על אנשים שרוצים לנהל את הנראות שלהם באינטרנט, בין אם מדובר על עורכי דין, אנשים פרטיים, חברות גדולות ואפילו מותגים מובילים בעולם.

למה שאנשים פרטיים ירצו לנהל את המוניטין שלהם?

במציאות שלנו היום, כל אדם צריך שהמוניטין שלו יהיה נקי, בישראל זה אפילו קצת יותר מורכב. בגלל שיש הרבה שמות שהם ממש דומים.

תחשבו לרגע על השם יוסף כהן, או אבי לוי, או כל שם כזה, בטוח שיש לא מעט אנשים עם אותו השם. כאן המציאות ממש פשוטה עד שמצמידים לאותו שם את העיסוק של אותו אדם.

לדוגמה : אבי כהן רו"ח, או עורך דין מקרקעין אבי לוי, ככל שהביטוי יותר ממוקד וכולל יותר פרטים, ככה עולה החשיבות של ניהול שמו של המותג או אותו אדם.

הזמינו אתכם לראיון עבודה? תהיו בטוחים שעושים עליכם חיפוש קצר.

במיוחד אם הגעתם לראיון העבודה הזה דרך לינקדין. אם המעסיק הפוטנציאלי רוצה לדעת עליכם עוד קצת לפני שהוא מעסיק אתכם, הוא יתחיל בחיפוש או בפייסבוק או בגוגל.

כמובן שהוא יכול לחפש גם בבינג, אבל הסיכוי שזה יקרה ממש נמוך, אבל גם במישור הזה אני אישית פועל כי אני מאמין שצריכים לנקות את המוניטין בכל מקום וכמה שיותר.

ניהול מוניטין שלילי בגוגל : איזה תוצאות נרצה להסיר מגוגל

ניהול המוניטין כולל ביצוע של מספר פעולות לדחיקת תוצאות מהסוגים הבאים :

  • כתבה הכוללות אזכור שלילי באחד מאתרי החדשות הגדולים.
  • ביקורת שלילית עם מוצר או שירות באתר לדירוג בעלי מקצוע, או בלוג.
  • תוצאות עם אזכור שלילי באתרים של פסקי דין, כמו למשל אתר "תקדין" ואתרים נוספים שבהם מוצגים פסקי דין והם פתוחים לציבור.
  • דיון בפורום המזכיר את שם המותג ובו אזכורים שלילים.

יש על שם החברה תוצאות לא מחמיאות, מה אפשר לעשות?

התשובה לכך היא פשוטה, אפשר להתחיל תהליך של ניהול מוניטין.

במהלך התקופה שבה אני מבצע ניהול מוניטין, הייתי מעורב בהמון תהליכים כאלו שכללו בינהם שמות של מותגים מובילים, חברי כנסת, אנשי עסקים מאוד בכירים שבטוח שמעתם את השמות האלו יותר מפעם אחת.

אז כמו שכבר הבטחתי מקודם, אין בעיה בכלל לשנות את הדברים, זה פשוט ואפילו כל מי שמבצע קידום אתרים אורגני (שזה עיקר התהליך של ניהול מוניטין) יודע שזה אפשרי.

העניין הוא שאמנם זה פשוט אבל לוקח לא מעט זמן.

בשונה מקידום אתרים אורגני שבו אנחנו צריכים לקחת רק אתר אחד, לדרג אותו בדף הראשון של גוגל, בביצוע ניהול מוניטין אנחנו צריכים להגיע לדף שלם בו כל האתרים או הכתבות החיוביות נמצאות בדף הראשון.

במילים אחרות, לקדם מספר רב של אתרים (שלפעמים גם אין לנו שליטה מלאה עליהם) על ביטוי מסוים.

יש מקרים בהם הביטוי לא תחרותי ותוך חודש אחד של עבודה אנחנו כבר רואים את התוצאות, אבל יש גם מקרים קיצוניים שלוקחים בדרך כלל חצי שנה לראות תוצאות.

מה שקובע את משך הזמן הוא כמה אתרים שכוללים בתוכם אזכורים שלילים הם חזקים, כמה אתרים כאלו קיימים בדף הראשון וגם האם שם המותג מופיע בכותרת. (לגבי שם אתר בכותרת אסביר גם בהמשך).

לדוגמה : אם מדובר על הדחקת תוצאות שליליות מגוגל והתוצאה שמופיעה במקומות הראשונים היא כתבה באתר גלובס, או YNET  או אפילו אתר כמו וואללה חדשות.

מדובר על אתרים מאוד סמכותיים, כאשר להוריד אותם מהתוצאות הראשונות יכולה להיות משימה שתיקח יותר זמן.

היא לא תהיה משימה מורכבת, אבל הכל עניין של זמן. לעומת זאת, אם מדובר על אתר בלוג או פורום כאן המשימה קלה, מהירה וקצרה הרבה יותר.

מה בודקים בשביל לדעת כמה המצב גרוע?

אם רוצים לדעת עד כמה המצב גרוע, נתחיל קודם כל בחיפוש בגוגל.

אחרי שעשינו חיפוש בגוגל אנחנו נראה כמה תוצאות לא חיוביות קיימות בעמוד הראשון, אם מדובר על דף ראשון מלא בתוצאות בכתבות לא מפרגנות מאתרים חזקים, או במקרים ממש קשים גם העמוד השני מלא בכתבות מהסוג הזה. המצב ממש בעייתי.

במידה וראינו בדף הראשון רק כתבה אחת מאתר חזק, במקביל גם קיימות כתבות חיוביות בדף הראשון אז המצב לא כל כך גרוע.

אז אפשר לומר שבשביל לבדוק כמה המצב גרוע, צריכים לראות את כמות הכתבות הלא מפרגנות שנמצאות בדף הראשון.

כמות הכתבות, החוזק של האתרים בהם נמצאת הכתבה הם אלו שיקבעו את חומרת המצב.

שיפור נראות של שם המותג ברשת: איך עובד תהליך של ניהול מוניטין

ניהול מוניטין הוא בדיוק כמו קידום אתרים אורגני. רק מה שזה קצת הפוך, במקום לקדם אתר אינטרנט אחד על מספר ביטויים, מה שקורה במצב של ניהול מוניטין הוא קידום של מספר אתרים לרבות כתבות על ביטוים מעטים.

כאר קיימת סיטואציה שבה שם החברה או המותג (ואפילו שם פרטי) מופיעים רק בהקשרים שהם שלילים, מה שעושים הוא די פשוט, מתחילים תהליך של קידום אורגני על תוצאות שהן חיוביות לרבות תוצאות ניטרליות.

אני מאמין שיש לאנשים גם הגיון מסוים שהם יראו רק כתבות חיוביות, עדיין צריכים גם כמה כתבות יותר ניטרליות. לא להגזים בכתבות הניטרליות אבל אני אישית דואג לפחות לדף שני (למרות שלא הרבה מגיעים אליו) שיהיו בו כתבות ניטרליות.

אם מדובר על מקרים ממש קשים, כאן יהיה לכם מאוד בעייתי להתמודד עם המצב, מומלץ לפנות לאיש מקצוע (כן, אני כאן בשבילכם) שיעשה עבורכם את העבודה.

שאתם פוני לאיש מקצוע מומחה בתחום (כמוני למשל J ) התהליך יהיה יותר מהיר, יחסוך לכם גם עלויות וגם ימנע ממכם המון תסכול.

הרבה פעמים עולה השאלה, כולה השם של המותג שלי, כמה כבר זה בעייתי?

תתפלאו!

יש המון מקרים שבהם מדובר רק על שם מותג והתחרות עליו ממש ממש גבוה. הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

בשביל לבדוק כמה התחרות על שם המותג היא גבוה, מריצים בדיקה קצרה בגוגל, רואים כמה עמודים גוגל מאנדקס על שם המותג ויודעים לקראת איזה מסע אנחנו יוצאים.

 

ORM

איך לעשות ניהול מוניטין באופן עצמאי

קבלו מדריך מלא, צעד אחרי צעד איך לעשות ניהול מוניטין באופן עצמאי, כל הסודות של החברות הגדולות נחשפים.

אתם בטח מבינים שניהול מוניטין הוא תהליך ארוך ומורכב, אתם צריכים לחכות לא מעט זמן עד שתראו את השם שלכם נקי בדף הראשון של גוגל וזה גם הולך לעלות לכם לא מעט כסף, מדובר על תהליך שיעלה לכם במקרה הטוב כמה אלפי שקלים בודדים בחודש, במקרים קיצוניים יש מצבים בהם לא ניתן לבצע ניהול מוניטין בפחות מ 5000 שקלים חדשים בחודש, כל זאת תלוי באיזה אתרים ועד כמה הם חזקים השם שלכם מופיע עם אזכור שלילי. הנה המדריך המלא שיסביר לכם איך לעשות ניהול מוניטין באופן עצמאי מבלי שתצטרכו לעשות שום דבר מעבר לזה.

אז הכנתי לכם מדריך של עשה זאת בעצמך, צעד אחרי צעד לניהול מוניטין באופן עצמאי.

  • פנו למנהל האתר

הדרך הראשונה להסיר כתבה שלילית עליכם היא פשוט לפנות למנהל האתר, אפשר לעשות את זה דרך טופס יצירת קשר, שליחת מייל או אפילו כניסה ל https://who.is/ שימו שם את הכתובת של האתר ותקבלו את הפרטים של בעלי האתר. פנו אליו בנימוס וצורה מכובדת ובקשו תוך הסברים מנומקים עד כמה אתם רוצים לתקן את המצב ולהוריד את הכתבה, אתם יכולים אפילו לבקש ממנו במידה והוא לא מסכים, אולי להעלות תגובה לפחות.

  • בקשו מגוגל

אם בעל האתר לא הסכים להסיר את הכתבה, אתם יכולים לנסות לבקש מגוגל לעשות את זה עבורכם, לא תמיד הם מתייחסים לבקשות האלו אבל כדאי ושווה מאוד לנסות לעשות את זה. בשביל לפנות לגוגל יכולים להיכנס לעמוד הסרת המידע האישי, הנה הקישור אליו : אפשר ללחוץ כאן.

  • כתבות חיוביות

בשביל לבנות מוניטין חיובי צריכים כתבות חיוביות, התהליך הוא פשוט מאוד, רוכשים שטחי פרסום לכתבות רק באתרים הכי חזקים שאפשר למצוא, כמו ישראל היום, וואללה, ערוץ 20 ועוד. קחו בחשבון שמדובר על תהליך לא זול בכלל, אתם צפויים לשלם עבור שטחי פרסום יקרים מאוד וגם לרכוש את כתבית הכתבה. זה גם מה שהופך את תהליך ניהול מוניטין להיות כל כך יקר.

  • ערך בויקפדיה

על הכוח והסמכות של ויקיפדיה אין יותר מידי מה להרחיב, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לפתוח ערך עם שמכם ועם כמה שיותר מידע. תתפלאו לראות שבתוך כמה שעות אפילו הערך הזה צפוי כבר להיות בדף הראשון של גוגל. כאן תוכלו לדעת איך ליצור ערך בויקפידה בקלות ומהירות.

  • סרטונים ביוטיוב

בדיוק כמו שאתם רואים כאן בעמוד כל הסרטונים שלי, יש דרך נוספת לנהל מוניטין והיא ליצור כמה שיותר סרטונים ביוטיוב. קיימת נטייה של אנשים להפסיק לקרוא תכנים כתובים והם מעדיפים לראות סרטונים. בנוסף את מחזקים את השם שלכם עם אחד הדומיינים הכי חזקים בעולם והוא כמובן יוטיוב. היום ניתן לעשות את זה בקלות ולערוך את הסרטונים אפילו בתוך יוטיוב עצמה.

  • פרופיל רשתות חברתיות

לכל הרשתות החברתיות יש דומיניים חזקים ומנועי החיפוש מסתמכים עליהם בתוצאות שהם מציגים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לפתוח חשבון עם השם שלכם ברשתות החברתיות ולתת לקסם לקרות. (אבל חשוב תמיד לזכור שגם כאן צריכים לבנות מערך קישורים חיצוני לאותם עמודי רשתות חברתיות).

  • בלוגים

פתחו בלוג ותציגו את עצמכם בתור מומחים. נכון, מדובר על עבודה מאוד מורכבת ולא פשוטה בכלל, אתם צריכים לעדכן את הבלוג באופן שוטף, לוודא לענות לכל שאלה שיש או במילים אחרות התעסקות לא קטנה בכלל. זה בהחלט יעזור לכם לנהל את המוניטין אבל יש מקרים שיהיה כדאי לכם לפנות איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם.

  • מאמר על אותו דומיין

לא תמיד זה אפשרי, אבל שזה אפשרי זאת הדרך הטובה ביותר! כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפרסם כתבה נוספת על אותו דומיין ולקדם את הכתבה החיובית. בדרך כלל מנוע החיפוש של גוגל לא נוטה להציג כמה עמודים מאותו אתר על אותו ביטוי ולכן זאת ההזדמנות הכי טובה שלכם להסיר את הכתבה השלילית.

 

דוד קזראל ניהול מוניטין באינטרנט
  • אתרים סמכותיים בתחום

בטוח שיש לכם כמה חברים בתחום שיש להם אתרים סמכותיים, נסו לשתף איתם פעולה ובצעו מאמר אורח עם שמכם באתר שלהם, אפילו ראיון טלפוני או כל דבר אחר. גם להצטרף לפודקסט יכול להיות מעולה.

  • חיזוק חיובי

חשוב למצוא אזכורים חיוביים, לחפש כמה שיותר כאלו ופשוט לנסות ולחזק אותם. אם אותם אזכורים כבר מופיעים בתוצאות החיפוש זה אומר שיש להם כבר וותק על אותו ביטוי, זאת הזדמנות שיהיה לכם חבל לפספס והיא נחשבת לפשוטה ביותר מבין כל השיטות.

  • קישורים חיצוניים

אחד הדברים שיכול לעזור לכם הוא לקשר מבלוגים לכתבות החיובית או לאתר שלכם. אמנם מדובר על משהו שאני אישית לא הייתי ממליץ כחלק מאסטרטגיה של קידום אתרים אורגני, אבל זה יכול להיות הפתרון הטוב ביותר לחזק את הכתבות החיוביות עליכם.

  • כמה שיותר תוכן באתר

יש לכם אתר משלכם? מעולה! תפציצו כמה שיותר בתוכן! בכל מאמר שאתם מעלים שימו את שם המותג או השם שלכם, תראו שגוגל יכול לדרג את האתר שלכם על הביטוי הישיר לשם המותג ולגרום למספר עמודים להופיע בדף הראשון.

  • בונים אתרים

אחת הדרכים שאני אישית משתמש בה היא ממש לבנות אתרים עם שם המותג, אין שום חוק שאוסר על מותג מסוים להיות עם 10 או 100 אתרי תדמית, לא תמיד זה משהו שאנשים יאהבו לראות והוא נראה קצת מלאכותי, אבל בהחלט לבנות את האתרים האלו ולקדם אותם על הביטוי שהוא שם המותג יכול להיות מהיר הרבה יותר מאשר קידום אורגני בלבד של כתבה שעלתה באתר אחר.

  • ניהול לקוחות נכון

דבר חשוב הוא לפנות ללקוחות שהשאירו תגובה לא מפרגנת, לראות שאיכפת לכם מהם ושזה באמת חשוב לכם לתת שירות. לאחר מכן שאתם מתקנים את חווית הלקוח אתם יכולים להיות בטוחים שהוא יכול בהחלט להסיר את הכתבה השלילית אותה הוא פרסם עליכם או הדירוג הנמוך שנתן לכם.

  • שימוש בזכות חוקית

אחד הדברים הנוספים שאתם יכולים לעשות הוא "לאיים" בתביעה, את המילה לאיים אני מכניס לתוך מרכאות כי לא מדובר על איום כמו עבירה פלילית, אלא פשוט לשלוח לבעלי האתר שבמידה ולא יסירו את הכתבה אתם עלולים לממש את הזכות המשפטית והחוקית שלכם ולהגיש תביעה על פגיעה בשמכם הטוב. תהיו בטוחים שכל אחד שיקבל כזה מכתב יעדיף להסיר את הכתבה שפוגעת בכם מאשר להתמודד עם הליך משפטי ופניה לעורך שיהיה המייצג שלו שתעלה לו הרבה יותר מזה.

  • התמודדות עם תגובות בפייסבוק

נכון לכתיבת שורות אלו פייסבוק לא מאשרת לכם להסיר את הביקורות וגם אם מערערים על ביקורת זה קורה באופן כללי, מה שהופך את המשימה ליותר קשה. אבל כאן אפשר לעשות את הכל הרבה יותר בקלות כי אתם יודעים בדיוק מי כתב את הביקורת והמטרה שלכם היא לנסות ולרצות את אותו לקוח. אני באופן אישי בניהול פרויקטים של ניהול מוניטין עושה את זה עבור הלקוחות שלי. אני מנסה לדבר בצורה הגונה ומכובדת עם אותו אדם, זה כולל גם שיחות טלפון במידת הצורך ומברר מול הלקוח שלי מה ניתן לעשות בכדי לפצות את הלקוח. תהיו בטוחים שבסוף דווקא הלקוחות האלו הופכים להיות לקוחות מרוצים שאפילו בוחרים להמליץ על העסק. אמנם זה לא פשוט לתת שירות לקוחות ללקוח מאוכזב אבל זאת המטרה לצבור מוניטין חיובי. ניהול מוניטין מתחיל לפני הכל בשירות לקוחות ללא פשרות.

  • תנו שירות טוב ללקוחות

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם משברים (אם אפשר להגדיר את זה משבר) היא לנסות למנוע אותם. במציאות של היום האצבע קלה כל כך על המקלדת וכל אחד יכול לכתוב מה שבא לו. (גם אם זה לא תמיד נכון) עוד לפני שאתם מגיעים למצב שאתם צריכים שירות של ניהול מוניטין באינטרנט כדאי מאוד לתת שירות טוב ללקוחות שלכם. האני מאמין שלי הוא שהלקוחות שלי הם הנכס הכי חשוב שלי!. אני עושה כל מאמץ לתת שירות אישי וליווי צמוד לכל אורך התהליך תוך שקיפות וזמינות מלאה.

 

ניהול מוניטין הוא אומנות העיצוב והשפעה על תפיסות ציבוריות כדי לבנות אמון ואמינות.

מסקנה לגבי ניהול מוניטין

בנוף הדיגיטלי המתפתח ללא הרף, ניהול מוניטין הופיע כמרכיב מכריע עבור אנשים, עסקים וארגונים כאחד. בעודנו מנווטים בעולם המקושר זה לזה על ידי האינטרנט והמדיה החברתית, ההשפעה של תפיסות וביקורות מקוונות יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחה או כישלון.

ניהול מוניטין יעיל חורג מפיקוח נזקים בלבד; היא כרוכה בגישה פרואקטיבית לעיצוב ושימור תדמית ציבורית חיובית. תהליך זה מחייב ערנות מתמשכת, מעורבות והתאמה לסביבה המקוונת הדינמית. על ידי מעקב פעיל ותגובה למשוב, התייחסות לחששות והצגת חוזקות, ישויות יכולות לטפח מוניטין חיובי המהדהד עם קהל היעד שלהם.

יתר על כן, ניהול מוניטין משתרע מעבר לפלטפורמות וירטואליות, ומשפיע על אינטראקציות ומערכות יחסים בעולם האמיתי. מוניטין מנוהל היטב יכול לטפח אמון, אמינות ונאמנות למותג, בעוד מוניטין שלא מטופל יכול להוביל לאיבוד הזדמנויות ולמעמד מוכתם.

לסיכום, ניהול מוניטין הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים והעסקים המודרניים. היא דורשת אסטרטגיה מקיפה המשלבת מאמצים מקוונים ולא מקוונים כדי ליצור תדמית גמישה וחיובית. תוך אימוץ העקרונות של שקיפות, אותנטיות ואחריות, ניהול מוניטין מעצים אנשים וארגונים לנווט בתחום הדיגיטלי בהצלחה ולהשאיר רשמים חיוביים לאורך זמן.

שאלות ותשובות

אני מאמין שהבאתי לכם את כל המידע שאתם צריכים בשביל להצליח ואתם יודעים איך לעשות ניהול מוניטין לעסק שלכם. אני בטוח שזאת לא משימה פשוטה, היא דורשת התמדה ומחויבות לתהליך ותהיו בטוחים שהתוצאות יבואו. בכל מקרה אספתי כמה שאלות וכמובן גם הבאתי את התשובות לשאלות.

תהליך ניהול המוניטין הוא אוסף של נהלים שאדם, חברה או ארגון משתמשים בהם כדי להגן ולקדם את ה"מוניטין" שלו. 

כלים לניהול מוניטין יכולים להיחשב כסוג של אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן. המטרה העיקרית של התהליך היא לנהל משוב שלילי ואזכורים מקוונים על מנת לשפר את הנוכחות המקוונת של המותג.

ניהול מוניטין הוא תהליך של ניהול תדמית ציבורית של אדם או ישות על ידי שליטה כיצד המידע אודותיו מוצג, איזה מידע מפורסם וכיצד הוא מתפרש.

שמירה על מוניטין : דורשת עבודה רבה, אבל הרבה פחות עבודה מאשר תיקון מוניטין שלילי. שימור תדמית טובה ושיפורה תמיד יהיו עדיפים על תיקון תדמית פגומה.

שחזור מוניטין : למרות שאסון המוניטין הוא משהו שיכול לקרות רק בפוסט אחד שיכול להתפשט כמו אש בשדה קוצים ולהרוס עסקים שלמים שבמשך שנים עובדים קשה מאוד.(דוגמת הסדרה יצאת צדיק) שבה אנשים נבחנים על איכות השירות והמקצועית ופתאום הם לא "צדיקים" רק בגלל שדרשו מחיר גבוה. אם אני מעריך את עצמי ומאמין שמגיע לקבל על שירות תמורה הוגנת, זה הופך אותי לאחד שאינו צדיק?.

בניית מוניטין : מטרה בשלב זה היא לפקח על המוניטין באינטרנט. כאן נדרשת עבודה עקבית קבועה שבה בכל התקופה באופן קבוע מנטרים האם עולות ביקורות שליליות ומתמודדים איתם.

 

ניהול מוניטין פועל על התאמת התפיסה של קהילה בתחום מסוים (או לקוחות עם כוונת רכישה) עם זהות של הפרט או הארגון. התורה בכולה כוללת המון עבודת קידום אתרים אורגנית כלומר שיפור הדירוג של תוצאות חיוביות והדחקה של אזכורים שלילים.

Call Now Button דילוג לתוכן