אחד הדברים שכל אחד רוצה לעשות לאתר שלו הוא שיפור דירוג בגוגל, מדובר על תהליך של קידום אורגני לאתר, בזכות כמה פעולות פשוטות שמפורטות בהמשך המאמר תצליחו גם אתם לשפר את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש ובראשם כמובן גוגל.

בעולם שמסתמך יותר ויותר על האינטרנט, בעלי עסקים קטנים מתחילים להבין את המינוף שדירוגים גבוהים במנועי חיפוש מחזיקים בו. אך הבעלים הללו עדיין מתקשים להעלות את אתריהם לראש הדף של גוגל. חברות גדולות יותר עם נוכחות מקוונת חזקה מסוגלות לעשות זאת ביתר קלות. אך ישנם עסקים קטנים שעדיין יכולים להשיג דירוגים טובים של מנועי חיפוש ולהישאר תחרותיים בתחומים שיותר רלוונטים ונקודתיים עבורם, זאת באמצעות שיפור דירוג אתרים כחלק מביצוע אפוטימיזציה למנועי החיפוש. והנה איך לעשות את כל התהליך הזה בקלות ובצורה מקצועית.

שמירה על תחרות בתחום גיאוגרפי קטן יכולה להיות מאתגרת במיוחד. אם אתה בעל עסק קטן המתמחה בקפה גורמה, ייתכן מאוד שאין לך צורך בקידום רחב ואינטסיבי מאוד, כל מה שאתה צריך הוא קידום ממוקד ונקודתי לאזור בו אתה נמצא. גם אם יש לך מחלקת אספקה ​​מסיבית, הקפה שאתה מזמין עדיין יכול להיות איכותי, אך ייתכן שלא תוכל למכור דוגמאות רבות ככל שתרצה. בתרחיש כזה התוצאה הסופית עשויה להיות שאתה מפסיד לקוחות לעסקים גדולים יותר שיכולים ליהנות ממיקום טוב יותר בתוצאות מנועי החיפוש. התוצאה הסופית עשויה להיות משמעותית גם עלויות פרסום ושיווק גבוהות יותר. בעוד עסקים גדולים עם תקציבי פרסום ושיווק אדירים מודאגים ממיצובם, הבחור הקטן צריך לדאוג למיצוב. אם אינך נמצא בראש Google, ייתכן שלא תקבל את שיחות הטלפון או ההזמנות הנוספות שתרצה. למרבה המזל, יש כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לשפר את המיקום שלך.

מקומות (מפות) גוגל

בנוסף לכך שיש אתר מעוצב וקל לניווט, גוגל זיהתה את מיקום העסק שלך. מידע זה מופיע ברשימת מקומות Google (מפות גוגל). בנוסף, גוגל התאימה את כתובת העסק לתיאור META ואישרה את הרישום. זה איפשר לאותם חיפושים לייצר תוצאות המקומיות יותר לאזור בו בוצעה החיפוש. התוצאה היא שוק ממוקד יותר ואמור לשפר את הדירוג שלך בחיפושים אלה.

כומר, השלב הראשון שבו עליך להתמקד בכדי ליצור נוכחות דיגיטלית במנוע החיפוש של גוגל הוא להתחיל להשתמש בגוגל מפות, לסמן את העסק שלך ולתת לגוגל לראות שאתה עסק מקומיץ גוגל מבססת התוצאות שלה במנוע החיפוש בהתאם למיקום של הגולש, היא יודעת לזהות באמצעות שרתים ומיקומים ממכשירים ניידים היכן אותו אדם נמצא ולכל שאלתיא אותה הוא כותב במנוע החיפוש הוא מקבל את התוצאה המדוייקית ביותר שגם מספקת לו קרבה פיזית לאותה תוצאה.

קישורים

צריך שיהיו לך קישורים נכנסים לאתר שלך, אך תוכן האתר צריך להיות צומח ולא סטטי. מנועי חיפוש מחפשים צמיחה עקבית בתוכן. נפילה פתאומית לאחר תקופה קצרה תעיד על כך שהאתר נאסר. אמנם נכון שלוקח זמן למנועי החיפוש להחשיב את האתר שלך לחשוב מספיק בכדי לדרג את כל האתרים הדומים האחרים, אבל תן לו זמן. תופתע ממה שקורה בעולם ה- SEO.

לא פעם אחרי תקופה של הוספת תוכן לאתר אנשים מתחילים להתאייש, אין ממה להתייאש, קידום אתרים הוא תהליך שלוקח זמן. אם אתם לא בנויים לתהליך כזה שצריך להמתין מספר חודשים עד שרואים תוצאות כנראה שזאת לא הדרך שלכם לפרסם. אבל כל בעל עסק קטן יכול להצליח לקדם את האתר שלו גם לבד בצורה מקצועית, הכל עניין של ראש פתוח ללמידה, מוטיבציה והתמדה!.

מילות מפתח

שיפור דירוג בגוגל מתחיל בבחירת הביטויים אותם נרצה להתאים לאתר ולסוג השירות אותו בעל העסק מספק ומוכר. התאמה נכונה היא המפתח לצמיחה ולקבלת לקוחות רלוונטים.

בנוסף לקישורים המפנים לאתר שלך, מנועי החיפוש בוחנים מילות מפתח. מנועי חיפוש מחפשים מילות מפתח שנמצאות באתר שלך. יתר על כן, הם מחפשים מילות מפתח שנמצאות גם באינטרנט. זה בעצם מסביר מדוע לרוב האתר שלך יקבל דירוג גבוה מאוד, גם אם מילות מפתח מסוימות באתר שלך נראות לא רלוונטיות. הסיבה לכך היא שמנועי חיפוש לא עוסקים במאמץ מתמיד למצוא את התוצאה הרלוונטית ביותר עבור כל חיפוש – הם רק מנסים להגן על הרווחים שלהם. כך שלמרות שמילת מפתח מסוימת עשויה לקבל דירוג גבוה מאוד ממנוע החיפוש מספר 1, מילת מפתח שנייה באותו דף שאינה פופולארית כל כך עשויה לקבל דירוג נמוך בהרבה.

פירוש הדבר שעליך לבדוק היטב כל מילת מפתח ושירותים נלווים. נכון שתוכלו לקבל דירוג נמוך בהרבה במנוע חיפוש באמצעות מילות מפתח מסוימות מכפי שהייתם יכולים למצוא רק את מילות המפתח הנכונות בכל האתר שלכם. אבל אתה עדיין רוצה שתהיה לך תוכנית גמישה להתמודדות עם כל מילות המפתח. אתה לא צריך לשים את כולם באתר שלך להיות הכל ולסיים הכל.

ראשית, הסתכל בתגי META שלך. אלה עומדים מאחורי קוד העמוד שמשתמשים בו מנועי חיפוש כדי להוסיף את האתר לאינדקס. הקפד לכלול את מילות המפתח שלך בכותרת, בתיאור ובמילות המפתח. יתר על כן, מנועים מסוימים לא יסתכלו על תגיות META ספציפיות. הקפד לכלול את מילת המפתח ומילות המפתח בכותרת, בתיאור ובמילות המפתח של הדף.

כמו כן, קח בחשבון שמכיוון שמנועי חיפוש הם בעצם רק תוכניות, תרצה לוודא שיש לך תוכנה טובה שתגלה אילו מילות מפתח עדיפות להשתמש בהן מאשר אחרות. למנועי חיפוש מסוימים תהיה עדיפות על מילות המפתח או הביטויים השונים שבהם אתה משתמש. הקפד לקחת את הזמן כדי לקבוע באיזה אתה צריך להשתמש יותר. השימוש בתוכנה עוזר גם אם תחליט למכור או לייצר רווחים מהאתר שלך. תרצה לקבוע אילו מונחים מחפשים פחות או יותר.

כעת, ברגע שיש לך כמה מילות מפתח במקום וניתחת את התוכן ואת תגיות META שלך, תצטרך להתחיל לבצע שינויים. בנה את האתר שלך כך שלעכבישים של גוגל שיעשו את האינדקס תהיה רק ​​גישה לתוכן שניתן לנווט בקלות. בוטים ועכבישים מוסיפים את האתר לאינדקס כל הזמן, אז וודאו שהמבנה מאורגן היטב.

לסיכום

אלו דברים שיעזרו לכם להשיג שיפור דירוג בגוגל מאוד משמעותי בתוך זמן יחסית קצר. המפתח בתהליך קידום אתרים אורגני הוא התמדה! ככל שתתמידו ולא תוותרו ככה תצליחו להגיע אל פסגת המיקומים, תנו לגולשים שלכם ערך איכותי, ערך ברמה גבוה וכמובן שתפו במידע שלכם. לאחר מכן הוסיפו תכנים שהם רלוונטים לגולשים ויכולים לעזור להם. ככל שהתוכן יותר מקיף ורלוונטי הוא יכול להצליח הרבה יותר בהשגת מיקומים ודירגים גבוהים במנועי החיפוש.