שיפור דירוג אתרים הוא תהליך שכולל בתוכו מספר מרכיבים, חלק מאותם מרכיבים הוא דבר שנקרא page rank שהוא חלק מהאלגורתים של גוגל לקידום האתר.

ישנם מקדמי אתרים רבים אשר בטוחים כי page rank כבר לא נחשב כפרמטר, זאת מכיוון ומנועי החיפוש ובראשם כמובן גוגל נותנים עדיפות לפרמטרים אחרים בעלי חשיבות רבה יותר, אך עדיין אין חלוק על כך כי גם page rank מהווה חלק בלתי נפרד מדירוג עמודי האתר שלכם בגוגל.

לדף אינטרנט עם דירוג עמודים גבוה יותר בגוגל, בתורו, יהיה פוטנציאל גדול יותר לתנועה, מה שבתורו ישפר את הסיכויים של העסק שלך להשיג הצלחה ארוכת טווח. ככל שדף הדף שלך גבוה יותר כך החשיפה לאתר שלך תהיה גדולה יותר, מה שאומר יותר תנועה ובסופו של דבר יותר מכירות.

או במילים אחרות, חוק המספרים הגדולים שמעיד באופן חד משמעי, יותר תנועה > יותר פניות של לקוחות > יותר מכירות > יותר רווח.

בתור מומחה קידום אתרים הבאתי לכם כאן כמה טיפים שבאמת יעזרו לכם לקדם את האתר שלכם ולשפר את הדירוגים, החשיפות וכמובן את הפניות מלקוחות מתעניינים שירצו לשכור את השירות או לקנות את המוצרים שלכם.

להלן מספר דרכים שבהם גוגל קובע את דירוג הדף שלך, הכרה של פרמטרים אלו יעזרו לשפר את דירוגך ב- Google:

גוגל מעניקה נקודות עמוד כדי לעזור למשתמשים לזהות את איכות האתרים שהיא מציגה. כך שאם אתה רואה אתר מסוים שדירוג העמודים שלו גבוה יותר, סביר להניח שהדירוג שלו יהיה גבוה בהתאם.
ישנם אתרים רבים בעלי סמכות, שכל מה שהם עשו זה רק להוסיף עמוד נוסף בלבד, באופן טבעי מכיוון ואתרים אלו הם אתרים סמכותיים בעיני מנועי החיפוש, הם ידורגו ללא מאמץ נוסף בעמודים ראשונים.

טיפים לשיפור דירוג אתרים

קישורים נכנסים

על האתר שלך לכלול קישורים נכנסים מאתרים אחרים. אם קישורים אלו הם מאתרים בעלי דירוג עמודים גבוה יותר ורלוונטיים לאתר משלך, הם עוזרים לעליית דירוג הדפים שלך. לדוגמא, אם החברה שלך מציעה חנות חלפים לחברות או קמעונאים, ואתה שם קישור לאתר שלך שמעביר את המשתמשים לחלק גבוה יותר בדירוג העמודים באתר המתחרים שלך, אז ציון דירוג הדף יעלה. והגדלת דירוג הדפים יכולה לעזור גם לדירוג מנועי החיפוש שלך.

ככל שהקישור המפנה הוא יותר רלוונטי לתחום, ככה הכוח של הקישור המפנה הוא יותר חזק, לדוגמה אתר שעוסק בתחום הדברה מקבל קישור מאתר בתחום קוסמטיקה לשיער, זה הרבה פחות רלוונטי, לכן יהיה מאוד קשה למצוא את הקשר ולקבל על כך דירוג ממנוע החיפוש.

צפיפות מילות מפתח

צפיפות מילות מפתח היא כמות הפעמים בה הביטוי חוזר על עצמו מבחינת כמות התוכן.

התוכן באתר שלך אמור להכיל את מילות המפתח שאתה מחפש להגדיל את דירוג הדף שלך. מילות המפתח נאספות על ידי סורקים (אלו הם אותם עכבישים של מנועי החיפוש) ומשמשות לחיפוש תוכן באתרים. לדוגמא אם התוכן באתר האינטרנט שלך הוא על חלקי חילוף אז מילות המפתח ימצאו בכותרת שלך, בפסקה הראשונה ופעמיים בתוכן. (כמובן שבהתאם לכמות התוכן, יש לחשב את צפיפות מילות המפתח בתוכן).

תוכן רלוונטי

בדרך כלל אתה משנה את התוכן שלך פעם בחצי שנה, ולכן התוכן הנוכחי באתר שלך אמור להיות רלוונטי למועדים שבהם האתר שלך נמצא בתדירות הגבוהה ביותר. אם החברה שלך ראתה ירידה דרסטית בביקורים בגלל עלייה עונתית במספר הביקורים באתר שלך, סביר להניח שהשינוי בוצע כדי לתקן בעיה. אם זה היה המקרה, אז ציון דירוג הדף אמור לחזור למקום בו היה לאחרונה כאשר האתר שונה לאחרונה.

שינוי אלגורתים של גוגל

אם אתה רואה כמות גדולה של נפילות בדף הדף שלך ב- Google לאורך פרק זמן קצר, ייתכן שזו תוצאה של שינויים באלגוריתם על ידי גוגל. לדוגמא, בשנת 2012 הושקו Google+ ו- Google Analytics, וכתוצאה מכך, קישורים "טבעיים" מסוימים שהיו בחיפוש בגוגל קיבלו ערך רב יותר מאותם קישורים הממומנים. אם לאתר שלך יש הרבה נפילות בדירוג העמודים שלו לאורך תקופה ארוכה, אז הסבר אפשרי יכול להיות בגלל שאתר שלך לא מותאם לקידום אתרים. אז למה זה?

ניתן לבצע אופטימיזציה לאתר שלך לקידום אתרים ולקבל דירוג עמוד גבוה של מנועי חיפוש. אפשר למשוך יותר מבקרים לאתר שלך ולהשאיר אותם באתר שלך לתקופה ארוכה יותר מכמה שניות בלבד. כדי לייעל את האתר שלך לקידום אתרים, עדיף להזמין מקצוען SEO שייצור אסטרטגיית SEO לאתר שלך ויישם אותו באתר שלך. בזמן ההמתנה לתוצאות האסטרטגיה שתעבוד, ניתן לשנות את האתר מדי פעם. זה תמיד רעיון טוב להמשיך לעקוב אחר אסטרטגיית SEO ולבצע התאמות לפי הצורך.

קישורים יוצאים

קישורים יוצאים: מקובל שבאתרים יש קישורים לאתרים אחרים באתר משלהם. קישורים אלה נוצרים על ידי בעלי אתרים הלחיצה על קישור של חברה אחרת שמפנה אותם לאתר של חברה אחרת. הבעיה כאן היא שהקישורים הללו מפנים גם לאתר של אותה חברה אחרת. לרוב, יהיה יותר מאתר אחד עם קישורים לחברה המחזיקה במקום הראשון בגוגל. כאשר ישנם מספר קישורים לחברה, דירוג העמודים באתר הראשי יירד מכיוון שהקישורים עוזרים גם לאתר האחר.

קוד HTML

קוד HTML הוא הקוד לפיו נבנים אתרים האינטרנט ומכיל בתוכ קבצים, אותם קבצים מסוימים הם מבנים של אתרים הגורמים לבעיות עבור גוגל בעיני גוגל. לחלופין, גוגל נתקלת בבעיות בתוכן האתר. יתכן וטעינה איטית של דפי האינטרנט או שהדפים מוסתרים בקוד HTML שמונעים מגוגל להוסיף אינדקס כראוי לאתר. כל זה יכול לגרום לדירוג גרוע במנועי החיפוש. או במקרים אחרים גוגל יכולה להעדיף שלא לסרוק בכלל את האתר, מה שיגרום לכך שהוא לא יופיע גם בחיפוש ישיר של הביטוי.

קישורים שאינם קשורים

קישורים שאינם קשורים: לבנות יותר מדי קישורים לאתרים שאינם קשורים זו דרך נוספת לקבל דירוג עמודים נמוך יותר בגוגל. לדוגמא, אם אתר פיננסים מקשר לאתר שמוכר מכוניות יכול להיות להיפך מבחינת איכות האתר. אבל, שיש יותר מדי קישורים שאינם קשורים זה יכול להוריד את דירוג מנועי החיפוש שלך.

תוכן באיכות נמוכה

תוכן באיכות נמוכה: זו יכולה להיות אחת הדרכים המהירות ביותר לקבל עונש. אם האתר שלך מלא בתוכן שיש בו רק כדי לספק דירוג עמוד טוב יותר לאתר שלך, גוגל גם תדע על כך ותעניש את האתר שלך. לפעמים אתרים נענשים או אפילו נאסרים אם הם יוצרים דפים מכוונים מחדש, כלומר הם יוצרים דף שמוביל את הקוראים לאתר אחר. אלה המכונים גם "חלונות קופצים", ויותר מדי מאלה יכולים להחרים את האתר שלך מאינדקס Google.

שיפור דירוג אתרים הוא תהליך שיכול להיות ארוך, כל פעולה שמבוצעת אמנם היא פשוטה ומהירה, עד שמנועי החיפוש בוחרים להתייחס לאתר ולסרוק אותו שוב ולתת לאתר עדיפות מאחר וביצע פעולות אופטימזציה הוא תהליך שאורך זמן.