בכל בלוג העוסק בתחום שיווק דיגיטלי אנו נתקלים במאמר עם הכותרת פרסום ממומן או קידום אורגני?

בד״כ נקרא על הייתרונות וחסרונות של כל סוג שיווק, מחירים ובמה הפלטפורמות מצטיינות.

למרות שלכל עסק יש תקציב שיווק מוגבל, אני ממליץ תמיד לשלב.

ובמאמר הזה תקראו מדוע תמיד מומלץ ללכת על 2 שיטות השיווק יחד.

אז אם אתם שואלים את עצמכם למה כדי לשלב בין הפרסום הממומן לקידום האורגני מומלץ לקרוא את כל המאמר.

גוגל ופייסבוק הן פלטפורמות משלימות ועובדות נהדר יחד, השימוש ב2 הפלטפורמות בצורה נכונה יכולה להיות מצויינת לעסק שלכם ולקחת חלק נכבד במאמצי השיווק והפרסום הדיגיטלים.

בזמן שפייסבוק ואינסטגרם יודעות לייצר ביקושים ולגרום ללקוחות פוטנציאלים לחשוק במוצר/שירות שלנו, גוגל יודעת לקצור ביקושים וחיפושים ישירים ועקיפים של המוצר/שירות שלנו.

כאשר אנו עושים עבודת שיווק טובה, בד״כ הדבר גורם לעליה בחיפושים הישירים של המותג שלנו ובנוסף מודעות גדולה יותר למוצר/שירות.

בהרבה נסויים שעשיתי נראה שהרבה לידים ומכירות מגיעים מהאורגני ולא מופיעים בחלון ההמרות של הפרסום הממומן בפלטפורמות השונות. הדבר כנראה נובע בגלל שחלון הייחוס ירד משמעותית וההמרה מתבצעת מעל לשבוע אחרי המפגש ברשת החברתית או פגישה עם הפרסום הממומן.

כאשר אנו מדברים על שיווק דיגיטלי חשוב להבין את כל נושא הייחוס ולנסות להבין כמה לכל פלטפורמה יש חלק מפעולות ההמרה שלנו.

לפי פייסבוק ומחקרים סטטיסטים התגלה שלפייסבוק יש 30% של קרדיט בכל אחת מפעולות ההמרה שלנו. מדובר במשהו שלא ניתן להתעלם ממנו וחלק נכבד מפעולת ההמרה אשר שייכת לרשת החברתית.

כמו שציינתי לעיל לכל פלטפורמה יש את הנקודת ההצטיינות שלה כך שלמעשה גוגל ופייסבוק אינם מתחרות זו בזו וממש משלימות זו את זו ולכן תמיד וברוב מוחלט של המקרים הייתי משלב פרסום בפלטפורמות הן מבחינת גוגל ופייסבוק אורגני והן מבחינת גוגל אדס ופייסבוק/אינסטגרם ממומן.

שילוב שכזה גורם למעטפת מקיפה סביב הלקוחות שלנו ונוגעות ב2 שיטות השיווק

שיווק פוש:

שיווק שבו אנו ״דוחפים״ מסרים פרסומיים ומייצרים ביקושים דרך הרשתות החברתיות בהם אנו גורמים להעלאת מודעות למותג שלנו ובכך לאנשים יותר קל להתחבר למותג שלנו ולצרוך מאיתנו שירות/מוצר.

כאשר הלקוח גולל בפייסבוק ובאינסטגרם הוא שם בד״כ כדי להעביר את הזמן והוא נמצא במצב של מוכנות לקלוט חומרים פרסומיים אך לא תמיד במצב של רכישה וזה בדיוק הכלי הטוב בכדי לייצר את אותו מודעות למותג

הרי אנו נקנה ממותגים שאנו מכירים ויש לנו אמון בהם.

שיווק פול:

אותו שיווק שבו הלקוח יחפש את המוצר/שירות שלנו או דומה לשלנו ומשם אנו ננסה לקצור את הביקושים ולהביא את הלקוח למצב שבעת הצורך (כשהאשראי בחוץ) לרכוש את המוצר/שירות דרכנו.

במקרה כזה כאמור הלקוח נמצא במצב של חיפוש אקטיבי עבור המוצר/שירות וברגעים האלה אם נביא את הצעה טובה, בזמן נכון עם הסיבה הנכונה יש סיכוי גבוה יותר לפעולת ההמרה המיוחלת

לסיכום:

שיווק דיגיטלי הינו שיווק חובה לכל עסק בשנים האחרונות וכנראה לעוד שנים רבות קדימה כאשר אנו רוצים לייצר מהלכים מוצלחים עלינו לשלב את הפלטפורמות בצורה אסטרטגית נכונה ולפי איפה שקהל היעד שלנו נמצא ככה נוכל לעבוד גם בשיטה של פוש וגם בשיטה של פול. מצד אחד להעלות ביקושים ומהצד השני לקצור אותם.

כאשר מודלי היחוס מטשטשים חשוב שנדע להסתכל על התמהיל הפרסומי שלנו כמכלול.

כמה כסף, זמן ומאמץ השקענו ומה קיבלנו בתמורה.

הדבר יועיל עם ההחלטות שלכם ובכך תוכלו להבין איך הפלטפורמות עובדות יחד ומשרתות זאת את זאת ולא רק הסתכלות על כל פלטפורמה כאינדיבידואלית.

אז אם אתם מסתכלים על כל פלטפורמה בנפרד ולא מסתכלים כמכלול כנראה שהגיע הזמן שלכם להסתכל בצורה רחבה וכוללת יותר. כך תוכלו להבין בצורה טובה יותר את התמונה הכללית.

בהצלחה בשיווק הדיגיטלי שלכם.