ניהול מוניטין לאולמות אירועים הוא נושא רגיש מאוד, היום אולמות אירועים צריכים לא רק לענות על הציפיות של בעלי האירוע אלא גם לענות על ציפיות של מאות אורחים בכל ערב מחדש, כל אחד שנמצא באותו אולם אירועים יכול לדרג את המקום באמצעות אפליקציות ואפילו התראות של גוגל שנשלחות אליו לנייד.

דבר שמעלה הצורך של ניהול מוניטין במיוחד בתחום האירועים, לא משנה אם מדובר על מסעדות קטנות שיש להן אולם אירועים, גן אירועים או אולם אירועים, כל אלו צריכים תמיד שיהיה מי שיפקח על התהליך ילווה אותם באופן אישי וישמור על המוניטין והתדמית שלהם.

עם ההתפשטות המהירה של המדיה החברתית, הרשת מעולם לא הייתה קלה יותר מכפי שהיא היום. עם זאת, עם הקלות הזו מגיע סיכון חדש – ניהול מוניטין עבור אולמות אירועים – שיכול לסכן את המוניטין של החברה. זה לא מוגבל רק לאנשים בתעשיית האירוח – זה ישפיע על כל חברה שיש לה נוכחות ברשתות החברתיות, ובמיוחד על אלו שיש לה פרופילים מקצועיים של מדיה חברתית. זה יכול לקרות גם לאנשים שעשו טעויות בחשבונות המדיה החברתית המקצועית שלהם – בין אם בכוונה או לא!

למרבה המזל, ישנן דרכים לזהות סיכונים בשלב מוקדם באמצעות תהליך המכונה "ניתוח רשתות" המסוגל לעקוב אחר מגמות בשיחות מקוונות, לוודא היכן קיימים אזכורים של שם אולם האירועים ומיד לגשת ולבחון את האזכור והאם הוא יכול לפגוע בתדמית ובשם של האולם.

לקוחות סוגרים בגלל המוניטין

הדבר החשוב ביותר שבגללו לקוחות סוגרים עם אולם אירועים הוא לא רק המחיר, אנשים רוצים לסגור במקום שהם יכולים בטוחים שהוא הנכון עבורם. במיוחד כאשר מדובר על זוג שמתחתן, הוא רוצה שהחתונה שלו תהיה חתונת השנה בשביל זה הוא יבחן לא מעט מקומות לקיים בהם את האירוע שלו ולא יבדוק רק את המחיר, כאן עולה שלב החשיבות הרבה שיש לנהיול מוניטין נכון.

לאולמות אירועים יש מוניטין לשמור ולשם כך הם צריכים לנהל את המוניטין שלהם.

לשמור על מוניטין טוב קל יותר לומר מאשר לעשות. יש לקחת בחשבון הרבה גורמים כשמדובר בניהול המוניטין של אולם אירועים. ישנם חוקים ותקנות המסדירים את ענף אולמות האירועים וגם את התפיסה של מהו אולם אירועים, מהם הסטנדרטים בהם הוא צריך לעמוד בכדי לקבל ביקורת חיובית.

ישנן דרכים רבות בהן חברה יכולה לנהל את המוניטין שלה באמצעות גורמים אלו כגון גיוס עובדים עם ניסיון, שמירה על נהלים אתיים בפעילותם, מלצרים מנוסים ומנומסים, עבודה עם נותני שירות איכותיים וכל דבר אחר שישמור על שמו הטוב של המקום.

התחרותיות הרבה בתעשיית האירועים

תעשיית אולמות האירועים היא מאוד תחרותית. כדי להישאר רלוונטיים וכדי להקדים את המתחרים, אולמות אירועים צריכים לשמור על המוניטין שלהם בכל עת.

אולמות אירועים יכולים לבנות את המוניטין שלהם על ידי טיפול במשוב מלקוחות ומתן חוויה יוצאת דופן לכל אורח. הם יכולים גם להשתמש בטכניקות של סיפור כדי לגרום ללקוחות שלהם לחזור ולספר לאחרים על האירוע. 

בגלל התחרות הרבה, כל דבר הכי קטן יכול להשפיע על המקום שבו אנשים יבחרו לחגוג את האירוע שלהם, זה יכול להיות בגלל שמועה הכי קטנה או פוסט שמישהו כתב ברשת חברתית כמו פייסבוק ומיד הפוסט קיבל תגובות ואפילו הצליח למצוא לו מקום בדף הראשון של גוגל.

התחרות הרבה הקיימת בתחום, הוצאות פרסום ומיתוג גבוהות במיוחד שאותם אולמות אירועים מוציאים עולה לא מעט כסף, כל זה יכול להיהרס רק בגלל ביקורת אחת שתהיה מדורגת בדף הראשון תזכיר את שם המותג! כאן עולה יותר מתמיד החשיבות של ניהול מוניטין לאולמות אירועים בצורה מקצועית ויסודית.

שאלות ותשובות על ניהול מוניטין לאולמות אירועים 

מה המשמעות של ניהול מוניטין לאולמות אירועים?

מוניטין הוא חלק מרכזי בעסקים. זה מה שמפריד בין הטוב לרע. המוניטין שלך הולך לפניך והפניות מפה לאוזן הן האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר שלך. זה גם מה שמפריד בין אולם אירועים אחד למשנהו.

מהם שלבי התהליך של ניהול מוניטין ?

שלב ראשון : בדיקה של האזכורים השלילים היכן הם מופיעים, האם ישנם דברים שניתן לטפל באופן מיידי על ידי פנייה לאותו לקוח ולנסות לשפר לו את חווית השירות ויחד עם זאת גם לשנות את חוות הדעת.

שלב שני : לאחר מכן בנייה של אתר תדמית (במידה ולא קיים), קידום אורגני מאסיבי של אותו אתר תדמית בביטויים רלוונטים על שם המותג הוספת עמודי תוכן רבים עם שם המותג.

שלב שלישי : פרסום כתבות יחסי ציבור. אנו נפרסן כתבות יחסי ציבור בצורה אינטנסיבית בכל מקום אפשרי המזכיר את שם המותג, מכתבות אלו יצאו קישורים לאתר התדמית במגוון ביטויים בכדי להצליח גם לקדם אותו בצורה אורגנית במקביל.

שלב רביעי : בניית פרופילים ברשתות חברתיות, אנו נבנה פרופילים ברשתות החברתיות, כל רשת אפשרית קיימת כולל בניה של ערוץ יוטיוב, פייסבוק ואפילו פודקסטים בספוטיפיי.

שלב חמישי : מעקב יומי צמוד! אחד הדברים החשובים והקריטים ביותר הוא המעקב היומי, אנו עוקבים בכל יום אחרי אזכורים עם שם המותג ומוודאים כי אכן קיימים אזכורים חיוביים ומחזקים את אותם אזכורים חיוביים.

במה שונה ניהול מוניטין לאולמות אירועים משיווק מסורתי?

ניהול מוניטין של אולם אירועים הוא תמיד חלק חשוב בשיווק אירועים. עם הטרנדים העדכניים ביותר במדיה החברתית, הכרחי לבצע ביצועים טובים בפלטפורמות דיגיטליות. אולמות אירועים צריכים לשמור על תדמית המותג והמוניטין שלהם בעידן הדיגיטלי הזה, ומשווקי אירועים יפעלו למטרה זו באמצעות אסטרטגיות שיווק מסורתיות כמו פרסום, SEO או שיווק במדיה חברתית.

שיטות מסורתיות לשיווק אירועים מתמקדות לרוב בתוצאות קצרות טווח כמו נתוני נוכחות. עם זאת, בעזרת כלים דיגיטליים כמו מודעות חיפוש של גוגל ושיווק במדיה חברתית ניתן להשתמש בכלים כמו מודעות פייסבוק או מודעות טוויטר לצמיחה ארוכת טווח. אולמות אירועים יכולים גם להגיע למשפיענים המשתתפים באירועים שלהם על ידי שימוש בהסברת משפיענים על מנת ליצור צמיחה אורגנית בתדמית המותג שלהם באינטרנט.

שיווק הוא תהליך של הפיכת העסק לגלוי יותר להגברת הנראות שלו לציבור. אירועים מפגישים אנשים ומספקים דרך לחברות לבסס את עצמן ואת מוצריהן בשוק תחרותי.

שיווק אולם אירועים: זוהי אסטרטגיית שיווק יעילה המאפשרת לך ליצור קשר עם קהל היעד שלך באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית שונות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ופינטרסט. זה כולל גם שימוש בשיווק משפיענים וכן בשיווק דיגיטלי.

שיווק מסורתי: שיווק מסורתי נעשה באמצעות מאמצים כגון פרסום בטלוויזיה, רדיו, מדיה מודפסת, שלטי חוצות או באמצעות קידום אתרים בתקופות ספציפיות.

מהם היתרונות של ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא סוג של אסטרטגיית תקשורת שחברות, יחידים, ארגונים, ממשלות וחברות מסתמכים עליה כדי לנהל את המוניטין שלהם.

היתרונות של ניהול מוניטין כוללים שיפור תדמית המותג ומכירות. ניהול מוניטין הוא חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית, בנוסף ניהול מוניטין יכול להשתלב עם קידום אתרים אורגני שייתן לכם מענה על שני צרכים במקביל.

כמה דוגמאות לטכניקות ניהול מוניטין הן:

– ניקוי ביקורות מקוונות בפלטפורמות שונות.

– פתרון מחלוקות מקוונות.

– בניית כתבות תדמית ויחסי ציבור חיוביות.

קידום: היתרון העיקרי של נוכחות מקוונת טובה יותר הוא בכך שהוא פותח הזדמנויות לקידום וליצור נוכחות מקוונת טובה.

ניהול מוניטין הוא תהליך שבו חברות יכולות לשפר את הנראות המקוונת שלהן ואת מערכות היחסים שלהן עם לקוחות, שותפים וארגונים אחרים.

היתרונות של ניהול מוניטין כוללים גידול במכירות, הגברת המודעות למותג ושיפור שירות הלקוחות. התהליך יכול גם לעזור בבניית קהילות מקוונות חזקות יותר.

דוגמה ליתרונות של ניהול מוניטין הייתה כאשר פפסי התמודדה עם תגובה ציבורית על המודעה שלה שהראתה את קנדל ג'נר מושיטה לשוטר פפסי תוך כדי מחאה נגד אכזריות המשטרה. לפפסי הייתה הזדמנות להחזיר את האמון במותג שלהם באמצעות פעולה חיובית לאחר שהייתה בקצה המקבל של משוב שלילי.

מהם הסוגים השונים של ניהול מוניטין?

ישנם סוגים שונים של כלים לניהול מוניטין. הנפוצים שבהם הם שיווק דיגיטלי ואופטימיזציה למנועי חיפוש. ניהול מוניטין עוזר להגביר את האמון והאמינות, מה שעוזר לשפר את דירוג החיפוש ולגרום לאנשים לקנות מהם בעתיד.

ניתן להסיר או לשנות ביקורות רעות גם בעזרת כלי ניהול מוניטין.

ניהול מוניטין הוא אמצעי לניהול ומעקב אחר דעות הציבור ותפיסותיו של אדם, מוצר, שירות, ארגון או מותג.

להלן הסוגים השונים של ניהול מוניטין:

– יחסי ציבור – זה כולל את הפעילויות שאדם או חברה עוסקים בהן כדי לבנות ולתחזק קשרים עם שוק היעד שלו.

– שיווק – זהו פרקטיקה שיווקית אסטרטגית הכוללת פיתוח ויישום תוכניות שיאפשרו להם להכיר ללקוחות שלהם את לקוחותיהם לגבי המוצרים והשירותים שהם מוכרים.

– תקשורת משברים – מטרת סוג זה של ניהול מוניטין היא למתן פרסום שלילי שנוצר כתוצאה משבר או נושא יחסי ציבור.