מה קורה שיש לעורך דין מוניטין שלילי?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעורך דין זה המוניטין שלו!

במיוחד בתחום כל כך רווי מתחרים, תחרות מאוד גדולה בתחום הקידום האורגני, כמות עורכי הדין החדשים שמצטרפים בכל שנה לתעשייה, כל אלו הופכים את המוניטין להיות המפתח להצלחה.

בתחום כל כך מורכב עורך דין חייב להתבלט רק בזכות זה שהופכים אותו למותג בתחום שלו! אם אתם רוצים להשיג יותר לקוחות מה שאתם צריכים לעשות הוא להפוך למותג בתחום המשפטי. לשם כך את צריכים להבין קודם כל מה קורה שיש לעורך דין מוניטין שלילי ועד כמה זה יכול לפגוע בהמשך הקריירה שלו, ולהבין כי ניהול מוניטין לעורכי דין הוא לא רק מחיקת תוצאות ואזכורים שליליים אלא קודם כל להפוך את השם שלכם למותג בתחום.

לקוחות בוחרים עורכי דין לפי המוניטין שלהם (כן, גם אם אתם תביאו את אותה תוצאה בדיוק, ותגבו סכום יותר נמוך, לקוחות יעדיפו עורך דין שנחשב למותג בתחום).

מוניטין שלילי בקרב עורכי דין עלול לפגוע בקריירה המקצועית שלהם. הסיבה לכך היא שהם מסתמכים על האמון שניתן להם על ידי הציבור, ואם האמון הזה יופר, יש סיכון לאובדן לקוחות. בנוסף, ישנן השלכות משפטיות למי שיש לו מוניטין שלילי.

המוניטין של עורך דין עלול להיפגע בהכפשת אמירות של מי שהם הסתכסכו איתם במהלך תביעה או חקירה, כמו גם אמירות של מי שלא מכיר אותם אישית או מקצועית.

לעתים קרובות הציבור מרעיל את המוניטין של עורכי דין באמצעות מדיה חברתית ופורומים מקוונים. עורכי דין צריכים להשתמש בפלטפורמות הללו כדי ליצור אינטראקציה עם לקוחותיהם ועם לקוחות פוטנציאליים כדי לנסות להימנע מפרסום שלילי על עצמם.

כאשר לעורך דין יש מוניטין שלילי, ההשלכות עלולות להיות קשות. זה יכול להשפיע על הדרך שבה לקוחות עושים איתם עסקים, על הסיכוי שלהם לזכות בתיקים, ואפילו על היכולת שלהם להישאר בפועל לפרקי זמן ארוכים.

לצד דעת קהל שלילית נגדם, עורכי דין מתחילים להתמודד עם האשמות תכופות יותר שהם לא אתיים או לא מקצועיים. זאת בשל ההסתמכות הגוברת שלהם על מדיה חברתית כאמצעי תקשורת וכלי שיווק. 

כיצד משפיע המוניטין של עורך דין על העסק שלו?

אנשים רבים חשים כי המוניטין של עורך דין הוא הגורם החשוב ביותר בכל הנוגע למציאת עורך דין. יש לכך סיבות רבות. ראשית, מוניטין נתפס גבוה יותר פירושו שיותר לקוחות יבטחו באותו עורך דין וישכרו אותם לצרכיהם המשפטיים. בנוסף, עורכי דין בעלי מוניטין גבוה גובים פעמים רבות יותר עבור השירותים שלהם מה שיכול להוביל להגדלת ההכנסות של משרד עורכי הדין וכן להפניות טובות מפה לאוזן מלקוחות מרוצים.

על מנת לשמור על מוניטין גבוה, עורכי דין חייבים להפגין את כישוריהם באמצעות תוצאות ומסירות למקצועם בערוצי מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר. הם גם צריכים לספק שקיפות לגבי עמלות, שעות עבודה ומידע שניתן לכמת אחר המובן בקלות על ידי לקוחות פוטנציאליים.

מהן ההשלכות של מוניטין רע?

ישנן השלכות רבות לבעל מוניטין רע. זה יכול להשפיע על היכולת להשיג לקוחות חדשים, להגדיל את עלות התפעול והערך הכולל של העסק שלך.

ראו את הדוגמאות הבאות:

1) חברה עם מוניטין רע עשויה להצטרך להוציא יותר על פרסום כדי לשפר את התדמית שלה. אותו דבר גם עורכי דין שאין להם ניהול מוניטין מקצועי שילווה אותם.

2) ייתכן שצרכנים לא יהיו מוכנים לקנות מוצרים מחברות בעלות מוניטין ירוד. או בהשוואה אל עורכי דין לא ירצו לשכור את שירותיהם.

3) חברות בעלות מוניטין ירוד עשויות להתקשות להשיג עובדים טובים בתחום הנישה שלהן כי הן תמיד יהיו קשורות לעבודה באיכות נמוכה. במקביל עורכי דין הזקוקים למתמחים לא יצליחו להשיג כאלו בגלל שברוב המקרים המתמחים יעדיפו לעבוד דווקא במשרדים הגדולים, כי אותם מתמחים בעצמם רוצים לבנות לעצמם מוניטין של כאלו שיצאו ממשרדים גדולים.

כיצד יכול עורך דין לבנות ולשמור על מוניטין טוב?

להלן שלושת השלבים החשובים ביותר עבור משרדי עורכי דין לבנות ולשמור על מוניטין חיובי.

מהן הדרכים להימנע ממוניטין שלילי?

מוניטין שלילי בקהילות המקוונות הוא דבר שקשה להימנע ממנו. כאשר פלטפורמות המדיה החברתיות הופכות יותר ויותר פופולריות, נהיה אפילו יותר קשה לשמור על מוניטין חיובי. עם זאת, ישנם דברים שאפשר לעשות כדי למנוע מוניטין שלילי.

חלק מפעולות אלה כוללים: